Általános szerződési feltételek
Általános szerződési feltételek
1. A SZOLGÁLTATÓ ADATAI
A Rozi Garden Vendégház üzemeltetője: Kovács Zsuzsa
Szálláshely címe: 8261 Badacsonytomaj, Római út 246.
Adószám: 68153407-1-33
NTAK regisztrációs szám: MA20012269
Elérhetőség: 2120 Dunakeszi, Vajda János utca 25.
Telefon: +36 30 411 8105
2. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
2.1. Jelen „Általános Üzleti Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek és azok
szolgáltatásainak igénybevételét.
2.2. Speciális, egyedei feltételek nem képezik részét a közölt Általános Üzleti Feltételeknek,
de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel,
esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3. SZERZŐDŐ FÉL
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a
Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a
feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy
harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés
feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az
esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e
a Vendéget.
4. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE, A FOGLALÁS MÓDJA, MÓDOSÍTÁSA, ÉRTESÍTÉSI
KÖTELEZETTSÉG
4.1. A Szolgáltató foglalást telefonon vagy e-mailen keresztül fogad.
Telefonon keresztül kizárólag tájékoztatást tudunk adni.
4.2. A szerződés a Vendég foglalására a Szolgáltató által e-mailben megküldött visszaigazolásával és a 4.4 pontban szereplő előleg megfizetésével jön létre, és
így írásban megkötött szerződésnek minősül. A szerződés megkötésével egyidejűleg a
Vendég jelen Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF) is elfogadja.
4.3 Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli
visszaigazolása nem szerződés értékű.
4.4 A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szállásfoglalás visszaigazolásában meghatározott
összegű előleg fizetését kösse ki, ebben az esetben a szolgáltatási szerződés az előlegnek a
Szolgáltató bankszámláján történő jóváírás napján jön létre. Amennyiben az előleg a
visszaigazolásban kitűzött határnapig nem érkezik be, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége
és szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
4.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.5.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a
Vendégházat, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére.
A lejárati idő előtt megüresedett Vendégházat a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.5.2. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
4.6 A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli
megállapodás szükséges.
5. LEMONDÁSI FELTÉTELEK
5.1. A megrendelt szállás kötbér fizetése nélkül az érkezés napját megelőző 30. naptári napon túl
mondható le vagy módosítható, ebben az esetben a foglalásban kikötött és megfizetett
előleg a banki költségekkel csökkentve visszafizetésre kerül, vagy egy másik időpontra
vonatkozó foglalásra átvihető.
5.2 Az érkezést megelőző 29 napon belüli, de 10. napon túli lemondás esetén a fizetendő
kötbér az előleg összege.
5.3 Az érkezést megelőző 10 naptári napon belüli lemondás esetén a fizetendő kötbér a teljes
foglalási érték.
5.4 Lemondás elmaradásakor Szolgáltató a teljes befizetett foglalóra igényt tart.
5.5 Lemondás vagy a lemondás elmaradása esetén a kötbér fizetésétől függetlenül a
Szolgáltató elszállásolási kötelezettsége megszűnik és jogosult az igénybe nem vett
Vendégházat más vendég részére kiadni.
5.6 Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel nem
biztosította az adott határidőig, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
6. ÁRAK
6.1. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA)
ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-
törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett áthárítja a
Szerződő félre.
6.2. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a honlapunkon (rozigarden.hu)
kerülnek meghirdetésre.
7. FIZETÉS MÓDJA, GARANCIA
8.1. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének és az ellenérték
kiegyenlítésének garantálására a szálláshely díjának 25%-os előleg megfizetését kéri.
8.2 A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtandó szálláshely ellenértékére legkésőbb az
érkezést megelőző 8. napon igényt tart.
8.3. A Szerződő fél számláját alapvetően HUF-ban egyenlítheti ki
a) vagy bármely olyan pénznemben, melyet a Szolgáltató elfogadásra meghirdet. Az
átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Szolgáltató számlavezető Bankjának a
Vendég érkezési napján érvényes valuta vételi árfolyamán történik.
b) a honlapon valamint a foglalás visszaigazolásakor megadott számlaszámra történő
utalással, az előleg illetőleg számla kiegyenlítése esetén.
8.4. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet terheli.
8. A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉNEK MÓDJA ÉS FELTÉTELEI
9.1 A Vendég a szálláshelyet az érkezés napján 15 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó
tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni (Check out).
9.2 Ha a Vendég a Vendégházat az érkezés napján reggel 10 óra előtt kívánja elfoglalni – ezt
előzetesen írásban jelzi és a foglaltság engedi -, úgy az előző éjszaka 50%-ban felszámításra
kerül.
9.3 Ha a Vendég a Vendégházat az elutazás napján 10 óra után kívánja elhagyni – ezt írásban
jelzi és a foglaltság engedi -, úgy a következő éjszaka 50%-ban felszámításra kerül.
10. HÁZIÁLLATOK, DOHÁNYZÁS
10.1. A Szolgáltató szálláshelyeire háziállat csak előzetes egyeztetést követően vihető be.
10.2. A Szolgáltató szálláshely teljes épülete nem dohányzó terület, ezért az épületben és
különösen a vendégszobákban tilos a dohányzás. Dohányozni az udvaron erre kijelölt
területen lehet.
10.3 Amennyiben a Vendég a dohányzási tilalmat megszegi és ennek következtében az
épület berendezéseiben kár keletkezik az okozott kárt és költséget a Vendég távozás előtt
megfizetni köteles. Az épületben történő dohányzás esetén távozáskor 50.000,- Ft extra díjat
számolunk fel.
11. A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSÉNEK VISSZAUTASÍTÁSA, A SZOLGÁLTATÁSI KÖTELEZETTSÉG
MEGSZŰNÉSE
11.1. A Szolgáltató jogosult a szolgáltatásaira szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani,
így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
a) a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott Vendégházat
(beleértve az épületet, a hozzá tartozó épületrészeket, kertet, létesítményt illetve
eszközöket) és/vagy szándékosan kárt okoz,
b) a Vendég megszegi a szállás és szolgáltató hely biztonságával, rendjével kapcsolatos
szabályokat, a Vendégház Házirendjét, Szolgáltató képviselőivel más Vendégekkel vagy a
szomszédokkal, kifogásolható módon durván viselkedik, alkohol és/vagy drogok befolyása
alatt áll, fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít,
c) a Vendég fertőző betegségben szenved,
d) a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét
a meghatározott időpontig.
12. NEM TELJESÍTÉS
12.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl.
túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles
az alábbi kompenzációs lehetőségek egyikét a Vendég kérésének megfelelően nyújtani:
a) Szerződésben szereplő szálláshelyszolgáltatás Vendég által megfizetett, de Szolgáltató
hibájából meghiúsult szolgáltatás díját azonnal visszafizetni,
b) a Szerződésben szereplő szálláshelyszolgáltatást az abban visszaigazolt áron, az ott
kikötött időtartamra egy későbbi, a Vendég által kiválasztott időpontban biztosítani.
12.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve,
ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos
kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.
13. A SZERZŐDŐ FÉL JOGAI
13.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a szálláshely azon létesítményeinek
rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem
esnek speciális feltételek hatálya alá.
13.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban
panasszal élhet a szállás és szolgáltató helyen való tartózkodás időtartama alatt. A
Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe
felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
13.3 A Vendég panasztételi joga a szállás és szolgáltató helyről történt távozását követően
megszűnik.
14. A SZERZŐDŐ FÉL KÖTELEZETTSÉGEI
14.1. Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a
Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
14.2. A Vendég a szálláshelyen saját felelősségére tartozkódhat, köteles betartani a tűz- és
tűzrendészetre vonatkozó, valamit Házirendben megfogalmazott valamennyi szabályt.
14.3 A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó gyermek csak felnőtt
felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató létesítményeiben.
15. A SZERZŐDŐ FÉL KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉGE
15.1 A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy
harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek
hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll
kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
15.2 Amennyiben a Vendég elveszti a Vendégház kulcsát, a pótlása a Vendéget terheli 10.000
Ft értékben.
16. A SZOLGÁLTATÓ JOGAI
Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem
vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem
tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a
személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.
17. SZOLGÁLTATÓ KÖTELEZETTSÉGE
A Szolgáltató köteles;
a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások,
szolgáltatás standardek szerint teljesíteni
b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket
megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
18. A SZOLGÁLTATÓ KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉGE
18.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a szálláshely
épületén belül a Szolgáltató, vagy Szolgáltató képviselőinek hibájából következett be.
18.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a
Szolgáltató vagy Szolgáltató képviselőinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt
következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
18.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be.
Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
18.1.3. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak, és minden
szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset
körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi
eljáráshoz szükséges.
18.2. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a
dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az
általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget
terheli.
18.3 A kártérítés mértéke a Vendég bizonyítható anyagi kára, de legfeljebb a Szerződés
szerinti napi szálláshelyár összegének ötszöröse.
19. TITOKTARTÁS
A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles a személyes
adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, és
az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben
ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső
szabályainak megfelelően eljárni.
20. VIS MAJOR
20.1 Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság,
közüzemi szolgáltatások hiánya, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír
ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik
teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
20.2 Amennyiben a vis maior csak késedelmet idéz elő, a vis maiornak tekintett napokra
megfizetett szálláshely díj visszatérítésre kerül.
20.3 Amennyiben a vis maior körülmény lehetetlenné teszi a szerződés teljesülését a
szerződés megszűnik és a megfizetett előleg ill. szálláshelydíj visszatérítésre kerül.
20.4 A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és
körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az
ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
21. A FELEK JOGVISZONYÁBAN ALKALMAZANDÓ JOG, ELJÁRÓ BÍRÓSÁG
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv
rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita
lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.
22. WEBOLDAL
A Szolgáltató nincs befolyással a weboldalain belinkelt vagy hivatkozott, harmadik fél
tulajdonában lévő anyag megtervezésére és tartalmára.
A Szerződő fél az Általános Szerződési Feltéteket a rozigarden.hu oldalon a foglalással
egyidejűleg megismerte, tudomásul vette, annak kötelezettségeit magára nézve elismeri.
Érvényes 2023. április 1-től visszavonásig.